30 Mart 2018 Cuma

CAN ERZİNCAN



                                                           ERZİNCAN                                                          29-03-2018                                                                                                                                                 PERŞEMBE

Evliye Çelebinin Seyahat Namesi yazar gibi hissettim şehir ismi tarih. aslında bu ben değilim daha yalap şap iş yapmayı tercih ederim ama niye ise bu işler düzgün gitsin ve daha sonra okuduğumda yada sen-siz okuyunca daha iyi anlayın yaşayın diye böyle yazıyorum.

ERZİNCAN da aslında Doğu Express ini çekmeye geldik. Gerçi gelemeye bilirdik de  çünkü ben yaşadığım ülkedeki hem zemin geçitlere güvenmiyorum. Muhtemelen TCDD de güvenmiyor ki bazı yerlerde DUR BAK DİNLE  diye işaretler de koyuyorlar. bu işaret ler daha insancıl olduğu için olmamasına rağmen ben hem zemin geçit e gelince yavaşladım ve durdum karanlık olduğu için ve perspektif den dolayı hiç bir şey görünmüyor du ve bariyerler de açıktı sola baktım bir şey yok sağa baktım koca bir tren ve çok yakın hemen arabayı geriye taktım ve geri çıktım o arada bariyer kapandı. Ben de içim den bariyerin böyle çalışmasına neden olanlarla ilğili iyi olmayan şeyler geçirdim.

       Hayatımızı ve malımızı kurtardığımıza göre Erzincan şehir merkezine gidebiliriz. Açız ve hemen internetten bir yer bulduk, Erzincan Döner altı ay olmuş açılalı etin tadı güzel di çorbaları ve lahmacunu nun tatları gayet iyi. Yol dan geldik ve yemek de yiyin ce yorgunluk çöktü ve hemen yatıp uyuduk evet hemen lokantada uyuduk hayır tabi ki otel mi yok. sabah erkenden Doğu Ekspress ini çekmek için çıktık. Çekim için mekanımız Erzurum un bir köyü olacak dı, bu köyün özelliği hem yol arkadaşımın köyü hem de Angara ve Kars dan gelen trenlerin burada bir araya geldiklerini duyduk.
 

Zor çamurlu bir yoldan vardık istasyon a bizim gibi tren i bekleyen başka birileri vardı. İkimizin de beklediği başka şeylerdi, ben bir kare fotoğraf bekliyorken o bir yiyecek yada maalesef çöp evet çöp tren e binip renkli patikler giymek, kapı dansı yapmak, camları ışık la donatmak çok güzel sonuna kadar arkanızdayım. Lakin bu hattı gezdiğimde ve yaratılan pisliği gördükçe çok üzüldüm.



Eylenmek için seyahat etmek için ve özellikle yeni yerler görmek için çok güzel bir yol yöntem Yataklı vagon.
Yemek yapmak için çok uygun bir ortam doğru afiyet olsun içecekseniz için ancak hiç kimse ve özellikle doğa sizin çöplerinize ihtiyaç duymuyor.



Tren hareket halinde iken elinize geçeni dışarı atmak ne sizi çok temiz yapar ne de insan. Tren gördüğüm kadarı ile birçok istasyonda duruyor alışveriş yapacak halay çekecek zaman oluyor. Bunca zaman varken ve elinizde poşetlediğiniz atılacak çöpleriniz varken neden onları geri dönüşüm varken veya çöp varken yerlere atıyorsunuz hareket etmeyen vagon lara asıyorsunuz.

Lütfen kendinize gösterdiğiniz hassasiyeti biraz da tren e ve çevreye gösterin.

BAŞKA EKSPRESS LER OLDUĞUNU UNUTMAYIN.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ÜÇÜNCÜ BOSNA - HERSEK

gercekten keske daha fazla Gore bilsem dediğim yerlerden birisi Bosna  Hersek. Güzel ama gelişmesine  çok izin verilmemiş ülkeye ilk gelişim...