7 Temmuz 2019 Pazar

EİNDHOVEN / HOLLANDA

Hollanda ve Eindhoven benim çok fazla gördüğüm bir ülke, Sebebi ise benim için hayattaki en önemli insanlardan birisi olan dayımın burada yaşamasıdır.

İlk uçağa binişim, ilk yurt dışına çıkışım, ilk Eindhoven a ilk gelişim ve dayımın evine ilk gelişim.
Hayatımın en önemli ve ilkleri hep dayımın sayesinde ve onun kanatlarının altında oldu. Hollanda'ya olan ilgim ve sevgim 1990 yılına denk gelir. İlk defa geldiğim bu ülke özelinde ise bu şehir beni taa o zaman büyülemişti. Gördüğüm, yemek yediğim oynadığım ve bir süre kaldığım bu ev o zamanlar bilmesem anlamasam da zaman geçirdiğimiz bu evler PHİLİPS şirketinin işçiler ve yöneticiler için yaptığı lojmanlarmış.

Bu evleri çok yüksek standartlar göz önüne alarak her biri bir diğerinin aynı olacak şekilde tasarlamış ve yapmışlar vaktinde. Şimdi evlerin çoğu belediyeye bağlı ve kiralaması, bakımı ve işletmesi onlara ait buradaki evleri ve düzeni görüp de aşık olmamak zor.

Benim bakış açımla ve benim daha özgürlükçü anlayışım için çok güzel bir ülke ve çok güzel bir şehir. Eindhoven da sevdiğim en önemli özelliklerden birisi ise yine parklar ve bu ülkeye özgü su kanalları. Büyük parklarda birçok yabani hayvan cinsi görebilirsiniz bu hayvanlar yabani olsa da belki birkaç münferit olay olsa da kimseden ilk günlerden bu güne hayvanlara zarar verecek büyük bir hareket duymadım,  Aslında o kadar dikkatliler ki böcekçiller le bile mücadele ederken zorlanıyorlar bunun ne deni ise böcekleri yiyen büyük kanatlı ve memeli hayvanların zarar görmemesidir.


  Su kanallarında bu güne kadar hiçbir işim olmadı ancak o kadar güzeller ve o kadar imkanlar sunuyorlar ki insanın bu imkanlardan yararlanası geliyor. Su kanalındaki kanal gemilerinin ev ve otel olarak kullanılmaları kanallar da kano ve yelkenli ile gezine bilme imkanı hepsini geçtim sadece kenarında yürümek ve temiz hava almak bile güzel.

Bu ülke / şehir benim için çok etkileyici ve ilgi çekici bu ne ilk ne son gelişim muhtemelen her fırsatta gelip gidebilirim. Büyüleyici bu ülke için her fırsatı değerlendirdim ve değerlendireceğim.


Hollandayı bir yazı ile anlatmak benim için zor ve üzücü olacağından bu yazıyı kısa keseceğim ve daha detaylı anlatmak için daha özel yazılar yazmaya çalışacağım tahminen başlıkları şöyle olacaktır.


EİNDHOVEN / SU KANALI
EİNDHOVEN / EV
EİNDHOVEN / PARK

       

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ÜÇÜNCÜ BOSNA - HERSEK

gercekten keske daha fazla Gore bilsem dediğim yerlerden birisi Bosna  Hersek. Güzel ama gelişmesine  çok izin verilmemiş ülkeye ilk gelişim...