3 Temmuz 2019 Çarşamba

SIRBİSTAN / BELGRAD

Belgrad kuzey yarım kürede bulunan neredeyse ülkelerin yarısı için çok önemli olmuş tüm insanlık tarihi boyunca, Tabi ki bizim için ayrı bir yere sahiptir belkide ben öyle düşünüyorumdur.

Osmanlı dan kalma bir çok ortak kültürümüz zevklerimiz eğlencelerimiz ve aşklarımız kalmış bu güne. Bu gün Belgrad nerede desen bilmeyen milyonlarca Türk / Türkiyeli vardır, Taki kulağına tuna nehri türküsünün tınısı gelene kadar yeni nesil bilmese de bizim ve bizden öncekiler için bu türkü ninni gibidir aşk şarkısı gibidir.

Bize de ancak nasip oldu ve kalktık arabamızla ailecek geldik.
Bulgaristan / Sırbistan sınır kapısına geldik araç yoğunluğu yoktu ve kapılardaki personel de ilgili ve hızlı oldukları için kapıdan çok hızlı geçtik. Kapıdan çıkar çıkmaz otoban başlıyor ilk otoban bölümü için iki avro ödedik. Otobanlar çok iyi yapılmış çok fazla dinlenme yerleri yada ( CEP ) ler var, cepler de tuvalet ve çöp kutuları bulunuyor otobanlar temiz ve temizliklerine çok dikkat ediyorlar, bu bölümlerdeki çöpleri kullanmak gayet mantıklı olacaktır. Dikkat edilmesi gereken şeylerden bir tanesi ise Türkiye de alıştığımız gibi kısa aralıklarla yakıt istasyonları yok bu yüzden yakıt alıp otobanlar kullanılmalı bence, Yakıtınız varsa ve sıkıntınız başka bir şey ise belli aralıklarla bulacağınız yakıt istasyonlarında isteyeceğiniz her ihtiyaç karşılanabilinir. Yakıt istasyonlarında çay/kahve ve yiyecek birçok şey bulmak mümkün. İkinci otoban bölümü daha uzundu ve bu bölüm için on avro ödedik, otobanlarda gidiş yönünüz de sağda dikkatinizi çekecek küçük siyah tabelalar yada çiçekler görebilirsiniz bunlar ne yazık ki yolun bu bölümünde trafik kazasında hayatını kaybetmiş insanları anmak için sevdikleri tarafından yapılmış küçük anıt yada sunaklar dır.

Belgrad Avrupa'nın en büyük yada kalabalık şehirlerinden birisidir daha önceden söylediğim gibi de öneminden ve tarihi binalarından yada güzelliklerinden dolayı çok fazla turist çekiyor. Buraya gelmeden önce konaklayacak yerleri ayarlamak ve bizim gibi araba ile geliyorsanız otoparkları iyice öğrenmek ve yerlerini tespit etmek lazım yoksa çok uğraşabilirsiniz çünkü kalabalık ve şehir merkezinde araç park edecek çok az yer var.

Bu detayları hallettikten sonra sadece bu şehri bize kalırsa dört beş gün gezmek lazım, Biz gezimize adı çok bilinen belkide ırkı pek bilinmeyen dünya için gerçekten önemli olan ve zamanında anlaşılmamış olan elektrik ve makine mühendisi NİKOLA TESLA müzesi ile başladık.

Müze sabah 10:00 da açılıyor biz biraz heyecanlı davrandık ve çok erken saat de müzenin kapısına dayandık. müzenin kapalı olduğunu gördüğümüz için çok yakında bulunan Tasmajdanski park a geçtik. son yüzyılın en sıcak zamanlarını yaşayan Belgrad da dev gibi ağaçların altına girince parkların ve yeşilliklerin önemi bir kez daha kendini gösteriyor. Burada bir süre Şimal oyun oynadıktan ve biraz dinlendikten sonra müzeye geri gittik. Müze ücreti gayet makul ve çok ilgili çalışanları vardı, Yaşayan müzelerden biri olan bu yerde TESLA nın icatlarını insanlara uygulamalı olarak gösteriyorlar ve insanlar bundan çok etkileniyor en önemli ayrıntı ise çok özel bir parça olan TESLA'nın küllerini barındıran pirinç bir küre.

Turistik olarak önemsenen ve bu ünü hak eden KALE MEYDAN müzeye bizce yürüme mesafesinde olsa da bize çok çekici gelen Tramvay ı kullanmayı tercih ettik bir büfeden günlük sınırsız otobüs ve tramvay da kullanmak için bilet aldık ancak gördük ki bizim binmek istediğimiz tramvay yolunda çok büyük bir çalışma vardı ve kızımızın sıcağa dayanamaması da ağır basınca taksiye atlayıp ( bu şehirde ikinci defa dır taksi kullanıyoruz bize denk gelen taksiciler nazik ve yardım severlerdi. ) hemen Kale meydan a geçtik.  Kale meydan büyük yeşillik bir alan ve alanın içinde hediyelik eşyalar bulabilirsiniz ve bir askeri müze bulunmakta. Kale meydan şehrin yüksek mekanlarından birisi ve çok güzel manzaraya sahip, bu manzaraların da önemli olan kısmı SAVA nehrinin ve TUNA'nın birleştiği yeri görmesidir. Kale meydan da kafe ler var isterseniz tuna nehrinin üstünde tekne kafeler var yada güzel çok aktif olan Kneza Mihaila caddesine yürüyerek girerek bir sürü mekan la karşılaşabilirsiniz.

Benim kişisel önerim dir: Ben kalın giysiler sevmem giyemem ama burada çok güzel keçe ve kalın örgülü giysiler bulacaksınız kesin almanız lazım.