29 Mart 2018 Perşembe

DİVRİĞİ

                                                                 DİVRİĞİ                                                       28-03-2018
                                                                                                                                     ÇARŞAMBA
Topraklarımızda on binlerce  camii var bunların bir kaç bin tanesi tarihidir daha azı ise hem camii hem de rehabilitasyon merkezi içerir. Rehabilitasyon merkezlerinde farklı hastalıklar için çok naif ve sakin tedavi yöntemleri kullanılırmış.


Türkiye de bir geziye çıkmaya karar verdi iseniz ve araştırma yapıyorsanız Sivas Divriği Ulu Camii lütfen listenizde olsun. yüzlerce binlerce camii gördüm bu camii benim açık ara Anadolu birincim. Bu camii nin inşaat aşamalarında ne oldu tam olarak bilemeyiz hurafe olur ancak göz görür gönül hisseder burası mükemmel bir işçilik le karşınıza çıkıyor. Arkeolog değilim taş ustası değilim iki gözümün gördüğü aklımın yettiği kadarı ile buradaki tasarım, mimari ve işçilik bir numara.

Sen nasıl bir kafa ile burayı tasarladın acaba o gün gece nasıl bir ilham veya ne oldu da bu muhteşem eseri tasarladın. Hadi diyelim birisi tasarladı birileri de bu muhteşem yapıyı yapmalı, Belkide o kadar taşına yapısına ve işçiliğine vuruldum ki bazı şeyleri göz ardı ettim. tanıdığım herkes burayı görsün isterim bunun için her seferinde buraya gelirim. Dağına taşına havasına suyuna gelirim Camii sine özellikle gelirim. O muhteşem eserin ışık oyunlarını görmeye gelirim yine geldim ama bu halini görünce daha fazla yaklaşmadım. 
 Çarşamba günleri pazar kuruluyor çok büyük bir pazar olmuyor ama köylerden gelenler ve pazarcılarla ortalık şenleniyor. Tabi şimdi bahar mevsimi pazarın yarısı neredeyse tohum paket tohumlar ve ya ATALIK tohumlar. Pazarda biraz gezdikten sonra ara sokaklarda yaşlı bir adam gördük ben artık mesleğin ne olduğunu o kadar çok gördüm ki nokta atışı yapıp almak istediklerimi söyleye biliyorum. Mustafa amca 80 yaşlarında hemen ulu camii nin alt taraflarında ara sokakta çalışıyor.

Sokaktan geçen bir başka amca beş yaşından beri çalışıyor diye bağırdı Mustafa amca ters bir bakışla yok 8 dedi ve işine döndü. Çok zor konuşan bir adam ilk sözü - İzin aldın mı ? Biz de kendinden izin alarak çekime başladık. Mustafa amca gördüğüm çok kısa bir zaman içinde anladığım kadarı ile o sadece işi ile var onunla mutlu.

Mustafa amca çok sessiz ve sakin işi ile uğraşırken onu rahatsız etmek korkusu yada bana lan bırak işimi yapayım tarzında bir şeyle karşı karşıya kalmamak için üç soru sordum. İlk istediğim bir bakır pilav tenceresi idi ama olmadı yokmuş ( sanki hoşuna mı gitti hafif gülümsedi) ikinci ve üçüncü istediğimiz makul gördü ve hemen hazırlıklara başladı.

   
İkinci isteğim elindeki küçük bakraç hemen aldı biraz çekiçle di düzeltti ve kalaya hazırladı. Üçüncü ise bir su tası idi onuda hazırladı ve ikisinin kalayını da yapıp bitirdi. Divriğin den çok güzel iki hatıram oldu.

ÇOK TEŞEKKÜRLER MUSTAFA AMCA.


Bu koca yürekli çalışkan adamı görüp izleyince Ulu Camii nasıl bir kafa ve nasıl bir işçiliğin ürünü anlamak daha kolay çünkü burada yaşayanlar hem iyi hem de çok çalışkanlar.    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ÜÇÜNCÜ BOSNA - HERSEK

gercekten keske daha fazla Gore bilsem dediğim yerlerden birisi Bosna  Hersek. Güzel ama gelişmesine  çok izin verilmemiş ülkeye ilk gelişim...