18 Ağustos 2019 Pazar

NUAKŞOT / MORİTANYA

Maalesef Ankara'da metro seferleri sabah 06:00 da başladığı ve çalıştığım kurumunda hava alanı ulaşımı hakkında bir organizasyon yapmaması ve taksi ücretini ödememesi sonucu hava alanına eşimin beni bırakması sonucu ulaştım.

Esenboğa hava alanı çok büyük olmadığı ve düzenini bilmem sayesinde çok hızlı işlemlerimi yapıp kapıya yakın bir yerde beklemeye başladım. Uçak saati geldi ve uçağa binip yerleştim gelsin çay gitsin sıcak sandviçler hemen İstanbul a indik. Yeni İstanbul hava limanını sevdim mi sevmedim mi hala karar veremeyenler denim, çok yüksek tavanlı insana ferahlık veriyor çok büyük bir sürü imkan var çok güzel bekleme zamanı geçirilir, ancak aktarma yapacaksan ve acelen varsa çok kötü içeride
ulaşım yok bir yol var ve o da paralı ve pahalı. Bir şekilde işlerimizi ve işlemlerimizi halledip hemen uçağımıza kavuştuk ve uzun yolculuk için koltuğuma yerleştim ve yolcu eğlence sistemindeki filmleri izleyerek ve ikramları deneyerek zamanı bitirip NUAKŞOT hava alanına indik.

Daha önce buraya gelen arkadaşlara sormuştum sorun yok dediler ama gümrükten çıkarken drona el koydular ve gayet nazik bir dille elçilikten ve milli savunma bakanlığından yazı istediler yada geri çıkarken bur dan alırsınız dediler. bunu atlattıktan sonra bir sebebini hiçbir zaman anlayamadığım gibi bir Türk lokantasında yemek yedikten sonra otelimize geldik. İlk fırsatta yatıp uyudum çünkü uzun zaman ayakta ve yolda idim.

Sabah erkenden kahvaltı merakı ile salona geçtim diğer ülkelere göre daha bize benzer idi bir sürü yumurtalı ürün vardı az da olsa yemek çay kahve ve meyve vardı. Kahvaltıyı yaptıktan sonra işlerimiz için din ataşeliğine uğradıktan sonra büyük elçiliğimize uğradık, geri din ataşeliğine gelerek  cuma namazını kıldıktan sonra Maarif vakfının okulunda yemek davetine katıldık.

Bütün uyarılara rağmen balık pazarına gitmek için yola çıktık ve yaklaştığımızı anlayacak hale geldik çünkü her yeri kaplayan bir koku hakimdi. Balık pazarının içinde çok güzel balıklar gördük ancak şartlardan dolayı yemek için biraz düşünürdüm biraz iptidai şartlarda saklanıyor ve korunuyorlardı. Ancak izin alırsanız ve şartlar uygunsa görsel olarak mükemmel bir yer balık pazarı ve etrafı. Eminim ki çok güzel kareler çıkar buradan.

Akşam yemeği olarak MEŞVİİ yedik. Meşvii kuzu'nun tandır ateşinde pişmesiyle elde edilen bir yemek tavsiyeler genelde yazmam bu konuda da çekimserim seven ve sevmeyen çok olacaktır.

Zaman geldi ve işimizi yapmak ve yeni yerler görmek için arabaya atladığımız gibi iç bölgelere doğru yola çıktık. Hedefimiz yaklaşık 600 kilometre uzaktaki KİFFA şehri. Burada dikkat edilmesi gereken bir konu var bu ülkede yaşamıyorsanız bağlı bulunduğunuz elçilikten yada devlet kurumlarından YOL İZNİ almanız gerekiyor, bu yol iznini mümkün olduğunca çok fotokopi çektir melisiniz  çünkü yolda bir fotokopi çekecek yer bulamayabilirsiniz. Yol izinleri jandarma kontrollerinde araçtaki insanları görerek gerekirse pasaportu kontrol ettikten sonra yazıyı alıyorlar ve yolunuza devam ediyorsunuz.

İç şehirlere giderken yol kenarlarında bir sürü ölmüş hatta kemikleri kalmış hayvan kemikleri göreceksiniz yolculuğu gece yapacak herkesin yola yatmış yada yoldan geçen hayvanlara dikkat etmesi gerekiyor, Tabi ki hayvanların tamamı trafik kazasından ölmüyor çöp yedikleri için çıkartamadığı için ölüyor hayvan.

Son günümüzü ve akşamımızı başkent yakınlarında bir HAYM da ( çadır ) geçirdik yine yöresel yemekler yedik ve gece fotoğraf çekimleri yaptık fotoğraf çekmenin zorluğu yetmiyormuş gibi her çekilen fotoğrafta kendilerinin olduğunu düşünen insanlar yüzünden ekstra zorluklar yaşadık öyle yada böyle buradaki zamanımızı geçirip bitirdik. Türk Hava yollarının tarifeli uçağı için gece erkenden hava alanına gittik, tabi benim çözmem gereken bir konu daha vardı. Daha önce başıma geldiği için ilk işim kontrolden geçtikten sonra bilet işlemlerimi hallettim daha sonra Drone u geri almak için hava alanı gümrüğüne gittik neyse ki görevliler gayet nazik ve hızlı bir şekilde Dronu hemen teslim ettiler pasaport kontrolünden kendileri geçirdiler ve uçağa geldiğim gibi binip hediyelerimle geri dönüşe başladım.

Uçak AFRİKA seferlerinin çoğunda olduğu gibi iki ülke yapıyor, Moritanya'da yolcu bırakıp bizi aldıktan sonra Dakar'a gittik bir saat bekleme temizlik zamanından sonra uçak hareket etti ve İstanbul'a yolculuk süresince sıkıntısız ulaştık.