19 Ekim 2018 Cuma

MİSAFİRPERVER HALEP ( ALEPPO )

Gezmeyi çok seven bir çiftiz evlendik ve benim işlerim gereği bir yere gitmedik 2010-11 ayında Kurban bayramını da şans olarak görerek arabaya bindik ve ilk durağımız Antakya oldu, Kayın baba ile bir gece bacanağın evinde konakladıktan sonra Pınar la ben sabah erken saat de yola çıktık yine ve ilk durağımız Cilvegözü sınır kapısı oldu işlemlerimiz çok hızlı şekilde yapıldı ve biz araba ile ilk yurt dışı deneyimimiz için yönümüz HALEP oldu.

Yolculuğa hazırlanmak için biraz araştırma yaptık Avrupa da bir şehir için onlar ca kitap varken SURİYE için kitap, harita yada belge bulmak çok mümkün değildi. Edindiğimiz birkaç roman ve az bilgi ile Halep e gittik ve aradığımız otel de yer olmadığı için üç yıldız lı başka bir otel e yerleştik. Otel de ki çalışanlar çok sevecen ve cana yakınlardı. Biraz desk te duran belgelerden birazda bildiklerinden bize yardım ettiler gezilip görülecek yerler için.

Bizim gittiğimiz dönem de görülecek en önemli yerlerden birisi biz ce Halep ( ALEPPO CASTLE ) kalesi idi şimdi durum nedir bilemiyorum.
2010-11 ayında çok göz alıcı bir mekan dı, öğrendiğimiz kadarı ile İslam camiasında düz alana inşa a edilip etrafına hendek kazılan tek kale imiş. Tek bir giriş e sahip olan kale ye iki koruma kulesinden girilebiliniyor ve kalenin içindeki eserlerin birçoğu korunmuş bir şekilde idi. Kale şehrin en hakim noktalarından birinde gibi görünüyordu ve neredeyse şehrin her yerinden görünüyordu. Gece ve gündüz çok farklı görünüyordu ışık değişimlerinden dolayı ve sıcak hava yüzünden gündüzleri sakin olan kale çevresi hava karardıktan sonra bir insan seli tarafından çevriliyordu.

Kafeler de genç, yaşlı hatta çocuklar sürekli nargile içerken görebilirsiniz yasal olarak yada kültürel olarak bir problem olmadığı için herkes her saat de nargile içerdi.

Halep Kapalı çarşısı bir sürü sokaktan oluşan hatta lonca lonca sınıflanmış çok önemli ve görsel olarak çok doyurucu bir çarşı idi biz bu çarşıyı kabaca iki günde gezdik, aradığınız hatta aramadığınız binlerce eşya bulabilirdiniz. Bir dönem ülkemizden en sık gidilen yerlerden biri idi kaçak çay getirenler mi dersiniz kaçak şeker mi dersiniz bura da her şey vardı.

Bir de hiç yabancılık çekmeyeceğiniz bir şey daha vardı MİSAFİRPERVERLİK bizim en alışık olduğumuz hali ile dükkana adım atma san bile seni güler yüz le karşılayan esnaf hemen ardın dan söylenen çay kahve aslında hep aynıyız aynı hamurdan yoğrulmuşuz.

Halep EMEVİ camii ne kadar özel ve ne kadar güzel bir camii olduğunu atlatmak bana düşmez ve kelimelerim yetersiz kalır. Benim camiler arasında gördüğüm ilk i Diyarbakır Ulu camii İkinci ve daha güzeli ve mezheplere daha duyarlı olan ilk camii. Ben iyi bir Müslüman mıyım  bir tek ALLAH bilir ama Emevi camii beni olduğum yere oturtacak ve bu zarefeti kanıksamayı gerektirecek hassasiyette yapılmış bir camii idi.

Benim hayatım boyunca ilk defa dört adet Mihrap gördüğüm ilk camii , sadece bu bile birçok insanın anlayamayacağı
bir hassasiyettir.

Halep de hayat güzel bir akışa sahip sakin bir yerdi çok güzel kebapları olan parklarında uzun uzun muhabbet ler edebileceğiniz mükemmel bir yerdi. Biz bir gün denediğimiz meyve suyundan dolayı hastalandık ama dönmeden gezimize hasta hasta devam ettik, Bizimki tatil mi eziyet mi belli değil ama sabah erkenden yol var.