19 Ekim 2018 Cuma

PALMİRA ( lütfen bana da öğretin )

Eğer gezmek için bir yere gittiyseniz ve burası Şam ise
aracınız var yada yok görmeniz gereken çokkkkk önemli bir yer var, ( demeyi ne çok isterdim bilemezsiniz çünkü artık yok bir terör örgütü televizyonlarda ellerinde elektirikli ve havalı aletlerle burayı yok etti)

Burası binlerce yıl önce eller ile yapılmış nadir bir güzellikti, güzelliğini anlatmak bana düşmez ama artık orası harap sağ da gördüğünüz sütünların üstündeki çıkıntıların amacı o dönemlerde şehrin önemli insanlarının büstleri konuyormuş terör örgütü ele geçirdikten sonra infaz ettiği insanların kafalarını koymuş.

PALMİRA antik kentine Şamdan İRAN IRAK yolundan gidiyor biraz kamyon trafiği var ama kocaman bir çöl den geçiyorsun ve sonunda yaklaştığını hurma bahçelerinden anlıyorsun dev gibi ağaçlar sana uzaktan el sallıyorlar biz buradayız der gibi.

Palmira antik kentini gezmek yada layıkı ile gezmek için üç dört gün gerek ancak bizim vaktimiz az olduğundan biz dört beş saat ayırabildik.





 Biz bu muhteşem tiyatro sahnesinde bir konser yada tiyatro izleyemedik malesef televizyonlarda yada sosyal medyada bu sahnede Terör örgütünün insanları nasıl katlettiğine şahit olduk. Tiyatro şehrin en gözde yeri olarak biliniyordu herkesin gelip bir arada olduğu her şeyden haberdar olduğu mekan sanatın ve etkinliğin merkezi. O dönemlerde Antik bir kent de görülebilecek ne düşünüyorsanız yada benim aklıma gelen her şeyi gördüm belki benim bilmediğim çok şey biliyorsunuzdur ( lütfen bana da öğretin).

   Palmira dan ayrılırken biz arkamızda çok büyük bir şehir yine muhteşem bir kale ve yine bize el sallayan hurma ağaçları nı arkamızda bırakarak, Batan güneş e doğru yola koyulduk.
İlk defa (farkında olmadan) güneşi bir çölde batırarak Şam a özelinde ise KASYON tepelerine doğru yola çıkmıştık.
 KASYON tepeleri askeri ve stratejik olarak önemli bir nokta imiş eskiden, Bizim gezimizde iken etraf nargile evleri cafe ler ve piyasa mekanı olmuştu ancak biz manzarayı çok beğemiştik.
Çölden kalkıp buraya bu kadar yukarı çıkmak farklı bir deneyim di, ben her zamanki gibi belimde taşıdığım çantada bir şeylerim vardı bir kahve içtikten sonra otele döndük çünkü sabah erkenden gitmemiz gereken yerler vardı.
  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ÜÇÜNCÜ BOSNA - HERSEK

gercekten keske daha fazla Gore bilsem dediğim yerlerden birisi Bosna  Hersek. Güzel ama gelişmesine  çok izin verilmemiş ülkeye ilk gelişim...